De vervoerders Brookhuis (gemeenten Enschede, Haaksbergen, Hengelo en Losser) Hulshof/Nijhuis (gemeenten Dinkelland, Oldenzaal en Tubbergen) en Witteveen (gemeenten Almelo, Hellendoorn, Twenterand en Wierden) organiseren nu het vervoer. Voorheen regelden de dagbesteding en zorginstelling dat zelf. De manier waarop zij dat deden verschilde onderling veel van elkaar. Door het onder te brengen bij één vervoerder per gemeente, ontstaan er korte lijntjes tussen gemeente en vervoerder, waardoor er betere afstemming mogelijk is. Uiteindelijk moet dat leiden tot meer en beter maatwerk voor de mensen die er gebruik van maken. Omdat het voor betrokken inwoners letterlijk en figuurlijk een behoorlijke overstap kan zijn, is in 2017 zorgvuldig over deze verandering gecommuniceerd. Er is hard gewerkt om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de nieuwe situatie.
Twentse visie
Op 1 juli 2017 is het incidentele vervoer (voorheen regiotaxi) gestart, per 1 augustus 2017 gevolgd door het leerlingenvervoer en 1 oktober 2017 is het nieuwe Reisbureau gestart. De implementatie van deze complexe wijzigingen is erg goed gegaan en de uitvoering verloopt naar tevredenheid. De start per 1 januari van het OMD-vervoer is in Twente grotendeels de laatste fase van de wijzigingen binnen het Maatwerkvervoer. In de zomer worden de contracten leerlingenvervoer in Hellendoorn, Wierden en Twenterand nog geïmplementeerd.
Het gelopen totaaltraject vloeit voort uit de Twentse Visie op Vervoer.