Beschrijf de werkwijzen van de continue verbeterprocessen in de organisatie. Meestal worden acties voortvloeiend uit de verschillende bovenstaande onderdelen verzameld in een verbeterregister. Welke onderdelen vragen om opgenomen te worden in een verbeterregister:
De uitvoering van de verschillende acties zijn meestal een vast agendapunt in teamoverleggen. De status van lopende acties worden binnen organisaties periodiek geëvalueerd binnen een zogenoemde managementreview en/of directiebeoordeling. Je maakt hierdoor aantoonbaar dat je een continue verbetercyclus hanteert.
ZZP-ers of eenmanszaak? Dan ben jezelf degene die de verbeteracties uitvoert. Er zijn minder onderdelen, omdat er geen personeel in dienst is. Wel moet ook de ZZP-er of een eenmanszaak aantoonbaar te maken dat er continu verbeterd wordt.
Beschrijf ook hoe alle processen, documenten, formulieren en protocollen in het kader van de verbeterprocessen beheerd worden. Duidelijk moet zijn dat de materialen voor medewerkers goed toegankelijk zijn.
Effectief verbeteren gebeurt continu en niet eenmalig. Het moet onderdeel zijn van het dagelijks handelen. Je kwaliteitshandboek die je kwaliteitsmanagementsysteem beschrijft is geen statisch document. De beschreven werkwijzen moeten daadwerkelijk geïmplementeerd te zijn in de organisatie.
Werkomgevingen
Disclaimer
Webarchief
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.