Beschrijf hoe cliënten binnenkomen en aangemeld worden. Vanuit een contractsituatie met de Twentse gemeenten is dit op basis van een indicatie. De organisatie moet de potentiële client / wettelijk vertegenwoordiger doorverwijzen naar de betreffende gemeente voor een indicatie. De medewerker van de toegang brengt de hulpvraag samen met de client in kaart. En bepaalt wat nodig is wat uitmondt in de indicatie. Zo voorkomen we dat de client meerdere keren zijn verhaal moet doen. Deze werkwijze geldt met name voor hulp vanuit de Wmo. In het kader van de Jeugdwet is er vaak een andere verwijzer. Zoals een huisarts die de client doorverwijst naar een specifieke aanbieder. Het is wenselijk dat in een dergelijk geval tijdig contact gezocht wordt met de gemeente om gezamenlijk tot een juiste inzet en indicatie te komen.
Werkomgevingen
Disclaimer
Webarchief
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.